گوگل کروم جدید با زبان طراحی «متریال یو» از راه رسید گوگل کروم جدید با زبان طراحی «متریال یو» از راه رسید

 | تاریخ ارسال: 1402/8/24 | 
گوگل مدتی پیش، از نونوار کردن زبان طراحی Material You برای کروم در دسکتاپ خبر داد. اکنون نسخه‌ی جدید مرورگر محبوب گوگل با طراحی تازه منتشر شده است.

آخرین بازطراحی بصری کروم در سال ۲۰۱۸ با زبان‌طراحی Material You گوگل اتفاق‌ افتاد. براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی گوگل این شرکت همزمان با تولد ۱۵ سالگی مرورگر محبوب خود، زبان‌ طراحی Material You را در این مرورگر دستخوش تغییراتی کرد؛ این تغییرات با گوشه‌های گرد در بخش‌های مختلف مانند پنل کناری و همچنین طراحی بلند‌تر نوار تب‌ها، آدرس بار و بوک‌مارک‌ها همراه شده است.

Omnibox (نوار بالایی کروم که URL و متن در آن وارد می‌شود) با توجه به پذیرش گسترده‌ی HTTPS، دیگر آیکون قفل را در سمت چپ نشان نمی‌دهد. در عوض، آیکون جدیدی طراحی شده است که با کلیک روی آن کنترل‌های مختلف سایت و اطلاعات دیگر را به شما نمایش خواهد داد.

تغییرات دیگر شامل آیکون‌هایی است که به شکل توخالی طراحی شده‌اند تا خوانایی را بهبود دهند. به‌عنوان مثال در منوی سه نقطه‌ای بالای صفحه، هر آیتم با یک آیکون همراه شده است که به جذابیت بیشتر و راحت‌تر پیدا کردن گزینه‌ی مورد نظر کمک می‌کند. خود آیتم‌های منو نیز مرتب شده‌اند و اکنون یک زیرمنو برای حساب کاربری گوگل شما وجود دارد.

در این میان، رنگ نقش مهمی در طراحی مجدد تب‌های جدید ایفا می‌کند که طراحی جدید زبانه‌ها و نوار ابزار را تکمیل می‌کنند.

همچنین می‌توانید برای شخصی‌سازی صفحه‌ی New Tab (که اکنون سایت‌ها و تب‌های پربازدید را پشت سر هم نمایش می‌دهد)، روی گزینه‌ی Customize Chrome کلیک کنید تا رنگ‌های مختلف به شما نمایش داده شوند. می‌توانید برای نتیجه‌ی بهتر حالت تاریک را خاموش کنید.

آپدیت گوگل کروم به آخرین نسخه‌ی ۱۱۹ در مک بوک، کامپیوتر و لپ تاپ ویندوزی و لینوکس، این تغییرات را با خود به‌‌همراه دارد. بااین‌حال هنوز شاهد تغییرات گسترده‌ای در نسخه‌ی Chrome OS نیستیم، هرچند که سبک طراحی Material You در‌حال‌حاضر در دیگر بخش‌های این سیستم‌عامل به وضوح دیده می‌شود.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 452 بار   |   دفعات چاپ: 46 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر