مایکروسافت پس از ۲۸ سال WordPad را از ویندوز حذف می‌کند مایکروسافت پس از ۲۸ سال WordPad را از ویندوز حذف می‌کند

 | تاریخ ارسال: 1402/6/26 | 

نرم‌افزار خاطره‌انگیز وردپد که سال ۱۹۹۵ به ویندوز اضافه شد، به‌زودی از سیستم‌عامل محبوب مایکروسافت حذف می‌شود.

مایکروسافت در وب‌سایت رسمی‌اش تأیید کرد که نرم‌افزار خاطره‌انگیر وردپد (WordPad) به‌زودی با انتشار به‌روزرسانی جدید ویندوز، از این سیستم‌عامل حذف می‌شود و هرگز به‌روزرسانی دیگری دریافت نمی‌کند.

 

مایکروسافت به کاربران وردپد توصیه کرده است که برای دسترسی به بهترین ابزار ویرایش متن سراغ استفاده از ورد بروند. همچنین، این شرکت گفته است که کاربران می‌توانند برای ویرایش متن‌های ساده با فرمت txt از نرم‌افزار نوت‌پد استفاده کنند.

مایکروسافت نرم‌افزار وردپد را در سال ۱۹۹۵ با انتشار سیستم‌عامل ویندوز ۹۵ دردسترس قرار داد. وردپد از آن زمان به‌روزرسانی‌های زیادی دریافت کرده و ازلحاظ ظاهری نیز بسیار متحول شده است.
 

وردپد ۲۸ سال پیش به‌عنوان جایگزین سرویس مایکروسافت رایت (Microsoft Write) منتشر و در زمانی سریع به ابزار پیش‌فرض ویندوز برای ویرایش متن تبدیل شد. وردپد اساساً نسخه‌ی سبک‌تر ورد بود که به‌رایگان دردسترس کاربران ویندوز قرار می‌گرفت.

مایکروسافت با انتشار سیستم‌عامل ویندوز ۷، تغییرات زیادی در وردپد اِعمال کرد؛ ازجمله اضافه‌کردن زبان طراحی Ribbon UI به این نرم‌افزار. رابط کاربری وردپد باردیگر در ویندوز ۸ تغییر کرد. از زمان انتشار ویندوز ۸ تاکنون، شاهد تغییر خاصی در وردپد نبوده‌ایم.
 

با درنظرگرفتن این‌ موضوع که بیش‌ از یک دهه از انتشار آخرین به‌روزرسانی وردپد می‌گذرد، حذف این نرم‌افزار از ویندوز ۱۱ چندان برایمان تعجب‌برانگیز نیست. رایگان‌بودن نسخه‌ی آنلاین مایکروسافت ورد باعث شده است تا وردپد در سال‌های اخیر کاربرد چندانی نداشته باشد و بسیاری از کاربران آن را به‌دست فراموشی بسپارند.

مایکروسافت نگفته است که وردپد دقیقاً در چه تاریخی از ویندوز حذف می‌شود؛ اما احتمالاً این اتفاق با انتشار به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ رخ خواهد داد. بی‌شک در ویندوز ۱۲ که سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد، هیچ اثری از وردپد نخواهد بود.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 548 بار   |   دفعات چاپ: 63 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر