مایکروسافت به‌زودی به‌روزرسانی بزرگ دیگری برای ویندوز ۱۱ منتشر می‌کند مایکروسافت به‌زودی به‌روزرسانی بزرگ دیگری برای ویندوز ۱۱ منتشر می‌کند

 | تاریخ ارسال: 1402/4/25 | 

با افزایش شایعات مبنی‌بر انتشار ویندوز ۱۲ در سال آینده، مایکروسافت به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ یعنی ۲۳H۲ را تأیید کرد و قرار است این آپدیت را در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۳ ارائه دهد.
 

مایکروسافت هنوز مشخصات به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز را فاش نکرده اما قابلیت‌های زیادی وجود دارند که غول فناوری اهل ردموند درحال آزمایش آن‌ها است. یکی قابلیت‌های بزرگ ویندوز ۱۱، ابزار Copilot است که از فناوری هوش مصنوعی GPT بهره می‌برد.
 

نسخه‌ی مدرن و به‌روز فایل اکسپلورر نیز یکی دیگر از تغییرات آپدیت بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ است. در همین حال احتمالاً گیمرها از تنظیمات بومی RGB در این سیستم‌عامل لذت خواهند برد زیرا برای کنترل نورپردازی‌ها نیازی به نصب ابزارهای اضافه نخواهند داشت. از دیگر ویژگی‌های جذاب این آپدیت می‌توان به حالت تاریک در برنامه‌ی Paint و پشتیبانی بومی از فایل‌های فشرده‌ی RAR و ۷zip اشاره کرد.
 

به‌روزرسانی ۲۳H۲ ویندوز ۱۱ روی سیستم‌هایی که درحال حاضر از نسخه‌ی ۲۲H۲ استفاده می‌کنند بارگیری می‌شود اما تا زمانی‌ که مایکروسافت برای انتشار آماده نباشد، آپدیت مذکور غیرفعال باقی خواهند ماند. این شرکت سپس در وقت موردنظر با انتشار بسته‌ی فعال‌سازی سبک و کوچک که با نام eKB شناخته می‌شود، ویژگی‌های جدید را فعال و شماره‌ نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل را منتشر می‌کند.
 

مایکروسافت قبلاً از رویکرد فوق در ویندوز ۱۰ نیز استفاده کرد و این سیستم‌عامل تقریباً چهار سال پیش، از نسخه‌ی ۱۹۰۳ به ۱۹۰۹ ارتقا یافت. مزیت اصلی روش مذکور این است که هردو نسخه‌ی خروجی و ورودی از کد پایه‌ی مطابق یکدیگر بهره می‌برند و در نتیجه واحدهای فناوری اطلاعات که بخش نرم‌افزاری کل سازمان‌ها را اداره می‌کنند، نگرانی کمتری درمورد خرابی‌های احتمالی خواهند داشت.
 

مایکروسافت همچنین انتشار نسخه‌ی جدید Long-Term Servising Channel (LTSC) ویندوز ۱۱ را برای نیمه‌ی دوم ۲۰۲۴ تأیید کرده است. نسخه‌های LTSC ویندوز برای رایانه‌هایی با موارد استفاده‌ی خاص مثل اجرای سیستم تهویه‌ی مطبوع تأسیسات مناسب هستند، زیرا امکان دریافت وصله‌های امنیتی آینده را دارند.

طبق اعلام ورج، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت بار دیگر به برنامه‌ی انتشار سیستم‌عامل جدید در بازه‌های زمانی سه‌ساله بازگشته و این تصمیم یعنی ویندوز جدید احتمالاً سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 629 بار   |   دفعات چاپ: 59 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر