اینتل از حذف حرف i از نام تراشه های خود خبر داد اینتل از حذف حرف i از نام تراشه های خود خبر داد

 | تاریخ ارسال: 1402/3/31 | 

اینتل به‌تازگی اعلام کرده است که حرف i را از نام تراشه‌های نسل بعدی خود حذف کرده و این تراشه‌ها را تحت عنوان “نسل ۱۴” به بازار عرضه نخواهد کرد. قرار است از این پس تراشه‌های این شرکت در سه مدل اینتل، اینتل Core و اینتل Core اولترا روانه‌ی بازار شود.
 

تیم بازاریابی اینتل معتقد است که اهمیت نام اینتل در تراشه‌های قبلی این شرکت کمتر شده بود و عرضه‌ی تراشه‌های سری میتیور لیک (Meteor Lake) این شرکت در سال ۲۰۲۴ فرصت مناسبی برای تغییر این موضوع است. اینتل ادعا می‌کند در تحقیقات خود به این نتیحه رسیده است که تراشه‌های این شرکت بیشتر با کلمه‌ی Core شناخته می‌شوند و عنوان i۵ یا i۷ تاثیری در شناسایی برند این شرکت ندارد.

اینتل حالا سعی دارد تا تراشه‌های پرچمدار خود را با نامی متفاوت (اولترا) از تراشه‌های میان‌رده و اقتصادی جدا کند. این رویکرد قبلاً در حوزه‌ی فناوری و حتی بازار خودروها نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. هرچند که در حال حاضر هنوز به‌طور دقیق تفاوت تراشه‌های اولترا و سایر تراشه‌های جدید اینتل مشخص نیست اما این شرکت به طور غیرمستقیم به قدرت بیشتر این تراشه‌ها و همچنین پشتیبانی آن‌ها از ویژگی‌های هوش مصنوعی بهتر اشاره کرده است.

اینتل همچنین تایید کرده که کاربران کماکان می‌توانند همانند گذشته قدرت تراشه‌ها و رده‌ی آن‌ها را از طریق عدد موجود در نام آن‌ها تشخیص دهند. برای مثال، تراشه‌ی اینتل Core اولترا ۹ از نظر قدرت و عملکرد از تراشه‌ی اینتل Core اولترا ۷ بهتر خواهد بود. با این وجود، در حال حاضر مشخص نیست که چگونه باید نسل تراشه‌های مختلف اینتل را از یکدیگر تشخیص داد و برای مثال تفاوت تراشه‌ی نسل ۱۳ و نسل ۱۴ اینتل Core اولترا ۹ چه چیزی خواهد بود. انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری در خصوص این سیستم نام‌گذاری جدید منتشر شود.



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 554 بار   |   دفعات چاپ: 60 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر