برگزاری جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزاری جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی

 | تاریخ ارسال: 1399/11/13 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه یکشنبه ۱۲ بهمن ماه جلسه تودیع آقای دکتر مدرس رئیس پیشین دانشکده حقوق و علوم سیاسی و معارفه رئیس جدید دانشکده، آقای دکتر کریمی با حضور ریاست محترم دانشگاه، حاج آقای علیمحمدی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، استادان و کارکنان دانشکده حقوق در سالن خطابه ساختمان پروین اعتصامی برگزار شد.در ابتدای جلسه آقای دکتر مدرس گفتند: در راستای سیاست بین المللی شدن دانشگاه، دانشکده حقوق در این زمینه قدم های موثری برداشته است و تا حدودی نیمه بین المللی شده است.
رئیس پیشین دانشکده حقوق عنوان کردند: از زمانی که اینجانب مسئولیت دانشکده را به عهده گرفتم  برنامه ریزی مناسبی صورت گرفت و توانستیم در مدت کوتاهی تعداد زیادی دانشجوی خارجی جذب نموده و حرکت رو به جلویی داشته باشیم.
 
دکتر مدرس افزودند: پذیرش این دانشجویان مستلزم داشتن امکانات و نیروی انسانی کافی ( اعم از هیآت علمی و کارکنان) جهت  ارائه خدمات بهتر و شایسته تر به آنان می باشد.و از ریاست محترم دانشگاه خواستند در این زمینه دانشکده را حمایت نمایند.
آقای دکتر مدرس: در پایان از تمامی اعضای هیآت علمی و کارکنان دانشکده تشکر کردند که در این مدت با ایشان همکاری داشته  و توانسته اند کارها را پیش ببرند.
در ادامه آقای دکتر کریمی رئیس جدید دانشکده حقوق و علوم سیاسی ضمن تشکر از ریاست دانشگاه بابت اعتماد و سپردن این مسئولیت به ایشان گفتند: از آقای دکتر مدرس تشکر می‌کنم که تلاش‌های زیادی را در جهت حرکت رو به جلوی  دانشکده حقوق و علوم سیاسی انجام دادند. و ما امیدواریم همچنان با  حمایت های ریاست محترم دانشگاه و هیئت رئیسه توجه بیشتری به دانشکده حقوق شود.
 ایشان در ادامه به وظایف سه گانه دانشگاه اشاره کردند که شامل: - تولید علم از طریق پژوهش - ارائه خدمات به جامعه و پاسخگویی و ارائه خدمات از طریق آموزش به دانشجویان است.
آقای دکتر کریمی افزودند:  دانشکده حقوق و علوم سیاسی جایگاه برجسته‌ای در بین دانشگاه های کشور دارد و شاید ده دانشگاه در بین دانشگاه های دولتی  دانشکده حقوق و علوم سیاسی داشته باشند و دانشکده حقوق و علوم سیاسی به عنوان یک برند در مجموعه دانشگاه دیده می شود و نه تنها کیفیت و اعتبار دانشکده حقوق می تواند برای خود مجموعه مهم باشد بلکه در هویت بخشی به دانشگاه نیز بسیار موثر است.دانشگاه هایی که دانشکده حقوق و علوم سیاسی ندارند ممکن است میزان اثربخشی آنان در حوزه صنعت زیاد باشد اما میزان اثربخشی آنان در سیاست‌گذاری کشور کمتراست و این به عنوان یک نقطه قوت می تواند برای دانشگاه در نظر گرفته شود.
ایشان عنوان کردند: بحث فضا و امکانات و تجهیزات بسیار مهم است و اگر ما می‌خواهیم به این قضیه هویت‌بخشی کنیم مستلزم این است که  هیئت رئیسه محترم به این نکته توجه داشته باشند که به لحاظ فیزیکی، مکان مناسبی داشته باشیم و تنوع فعالیت‌های مالی در دانشکده حقوق بسیار زیاد است و می توان  گزارش‌های کاملاً کاربردی، گزارش‌های حرفه‌ای و راهبردی برای بخش های مختلف حاکمیت تهیه و فرستاده شود  و به نوعی نقش و جایگاه دانشگاه را  برجسته نمود.
رئیس جدید دانشکده در پایان افزودند: از همه عزیزان، مدیران گروهها، اعضای هیئت علمی دانشکده تقدیر و تشکر می نمایم که در طول این مدت همکاری و همراهی کرده اند و  مطمئن هستم که این همراهی با بنده هم ادامه خواهد داشت و امیدوارم  در سایه حمایتی که همه دوستان دارند در خدمت دانشکده باشیم و گام‌های موثری در مسیر  هویت یابی بهتر دانشگاه خوارزمی که در واقع قدیمی ترین  دانشگاه کشور است برداریم.سپس آقای دکتر حبیبی ریاست محترم دانشگاه ضمن تشکر از زحمات آقای دکتر مدرس گفتند: همه باید دست به دست هم دهیم و یار و یاور همدیگر باشیم و از تمام ظرفیت های موجود برای ارتقای دانشگاه استفاده نماییم. تا دانشگاه به ان رشد و بالندگی که مورد نظر همه ما هست دست یابد.ایشان در ادامه افزودند: ما می بایست به کارها در سطح ملی و بین‌المللی نگاه کنیم تا با هم افزایی به اهدفمان دست یابیم.
 دکتر حبیبی گفتند: اینجانب  قبول دارم فضاهای موجود  استاندارد نیست و امکانات زیاد نیستند  ولی می توان با تلاش و همدلی شرایط مطلوب و مناسب را فراهم نمود و از ظرفیتهای موجود استفاده کرد به عنوان مثال از ظرفیت ساختمان میراثی پروین اعتصامی، می توان به عنوان پاتوق علمی و فرهنگی برای تمام  افراد شهر استفاده نمود.
ریاست دانشگاه بر لزوم استفاده از ظرفیت استادان کشورهای دیگر و همچنین استفاده از ظرفیت فضای مجازی در خصوص یکی از شاخص‌های بین‌المللی شدن تأکید کردند.
ایشان اظهار داشند: دانشگاه خوارزمی در حوزه شیمی، زیست ، جغرافیا، و... جز دانشگاه های برتر در کشور است  و امیدواریم با جذب استادان جوان بتوانیم با سرعت بیشتری در جهت اعتلای اهداف دانشگاه حرکت کنیم. دانشکده ها ظرفیتها و توانمندی هایشان را  در قالب خدمات علمی پژوهشی عرضه کنند با دیگر دانشکده ها ارتباط برقرار کنند و  پروژه بگیرند و در ازای ان پروژه ها  درصدی برای توسعه و تجهیز دانشکده استفاده نمایند.
ایشان در پایان ضمن تشکر از زحمات  آقای دکتر مدرس در طول دوران تصدی ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی طی حکمی آقای دکتر کریمی را سمت رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی منصوب نمودند و برای ایشان آرزوی توفیق کردند.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1386 بار   |   دفعات چاپ: 139 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر