برگزاری جلسه و تودیع و معارفه سرپرست محترم دانشگاه برگزاری جلسه و تودیع و معارفه سرپرست محترم دانشگاه

 | تاریخ ارسال: 1397/4/26 | 
  به گزارش روابط عمومی دانشگاه روز سه شنبه 26تیرماه97 جلسه تودیع و معارفه آقای دکتر نوه ابراهیم و آقای دکتر حبیبی سرپرست جدید دانشگاه در سالن ابوریحان برگزار شد. در این جلسه آقای دکتر باقری قائم مقام محترم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، برخی نمایندگان مجلس، روسای اسبق دانشگاه، مسئول محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونین و مدیران دانشگاه، کارکنان ، دانشجویان و... حضور داشتند.
در ابتدای برنامه جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیم زاده مسئول محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برخی از شاخص های مدیران شایسته از نگاه حضرت علی (ع) را بر شمردند از جمله: رعایت عدالت، علم و آگاهی، حسن تدبیر، آشنایی با زمان بندی مناسب کارها، قاطعیت داشتن، نداشتن ترس از نکوهش دیگران ، مدارا و نرمش با دیگران، ایجاد نشاط و شادابی، رعایت قانونمندی، مشورت و رایزنی با اهل فن و ...
در ادامه مراسم آقای دکتر بهرام رئیس انجمن اعضای هیآت علمی دانشگاه سخنرانی نمودند سپس آقای دکتر نوه ابراهیم ضمن تشکر و قدردانی از حاضرین در جلسه به انتخاب شایسته جناب آقای دکتر حبیبی تبریک گفت و عنوان کرد در شرایط فعلی دانشگاه وظیفه همه ماست که از ایشان و برنامه هایشان حمایت کنیم تا بتوانیم به اهداف بزرگ دانشگاه  از جمله قرار گرفتن در بین 16 دانشگاه برتر کشور برسیم.
سپس آقای دکتر حبیبی سرپرست محترم دانشگاه ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه گفت: در ابتدا ازآقای دکتر نوه ابراهیم و  مسئولین، هیات رئیسه و مدیران دانشگاه و همینطور از اعضای هیات علمی ،کارکنان و اعضای انجمن هیأت علمی تقدیر و تشکر می­کنم و معتقدم دانشگاه یک هویت کامل دارد و سرلوحه کار ما دفاع از کیان دانشگاه در تهران و کرج است.
ایشان بر اجرای قانون و پرهیز از ایجاد سلایق، شایسته سالاری، داشتن دانشگاه کارآفرین، حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم، استاندارد سازی نرم افزاری و سخت افزاری، اهتمام برای رسیدگی به مسائل معیشتی و رفاهی، تکریم و ارج نهادن به سرمایه های جاری دانشگاه و...تأکید کردند.
آقای دکتر حبیبی در پایان خاطر نشان کرد امیدواریم با همکاری و همدلی دانشگاهیان عزیز آینده روشنی را برای دانشگاه خوارزمی رقم بزنیم.
در ادامه مراسم هدایای سرپرست محترم دانشگاه، دفتر نهاد مقام معظم رهبری و معاونت آموزشی به آقای دکتر نوه ابراهیم اهدا شد و از زحمات آقای دکتر نوه ابراهیم در مدت سرپرستی ایشان تقدیر و تشکر به عمل آمد.
سپس حکم آقای دکتر حبیبی به عنوان سرپرست دانشگاه که به امضای آقای دکتر غلامی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری بود قرائت و توسط آقای دکتر باقری قائم مقام وزیر محترم علوم به ایشان داده شد.
در پایان مراسم آقای دکتر باقری قائم مقام وزیر محترم علوم با گرامیداشت یاد شهدای آموزش عالی گفت: در گذشته انتظاری که از آموزش عالی می‌رفت، این بود که برای دستگاه‌های اجرایی، نیرو تربیت کند، ولی امروزه مأموریت و انتظارات ما از آموزش عالی متفاوت شده است و انتظار می‌رود دانشگاه‌ها با تولیدات علمی که دارند، در سطح جهانی نقش‌آفرینی کنند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر دو انتظار جدید به دو انتظار قبلی که از دانشگاه‌ها وجود داشت، اضافه شده است. در گذشته از دانشگاه‌ها انتظار می‌رفت که نیروی انسانی متعهد و کاردان برای نیاز کشور و حضور فعال در عرصه تولیدات علمی تربیت کنند، ولی در حال حاضر مأموریت دانشگاه‌ها این است که باید فارغ‌التحصیلانی را تربیت کنند که هم برای خود کار ایجاد کنند و هم کارآفرین باشند. همچنین دانشگاه باید پاسخگوی حل معضلات جامعه به ویژه معضلات جامعه پیرامون خود باشد.
قائم مقام وزیر علوم گفت: شاید در دهه ۸۰ به دلیل تقاضای اجتماعی که برای ورود به عرصه آموزش عالی وجود داشت، توسعه کمّی آموزش عالی گسترش پیدا کرد و از کیفیت تا اندازه‌ای غفلت شد و اکنون برنامه ما این است که بازگشت به کیفی‌ کردن دانشگاه‌ها داشته باشیم تا به دوره‌های کارشناسی توجه بیشتری شود.
وی ادامه داد: اکنون طرح افزایش مهارت و اشتغال‌پذیری دانشجویان دوره‌ کارشناسی در دست اقدام است و از مهرماه در دانشگاه‌ها اجرایی می‌شود.
باقری خاطرنشان کرد: اکنون دانشگاه‌ها باید نیروی کارشناسی کارآفرین و دارای مهارت تربیت کنند و باید به سمت دانشگاه کارآفرین حرکت کنند؛ انتظاری که از دانشگاه‌ها وجود دارد، این است که به مسائل و مشکلات پیرامون خود پاسخ دهند.
در پایان مراسم روسای اسبق دانشگاه با قائم مقام محترم وزیر و سرپرست محترم دانشگاه عکس یادگاری گرفتند.
 
 
 

 
 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 7095 بار   |   دفعات چاپ: 695 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر