اولین جلسۀ شورای بین المللی شدن دانشگاه برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1395/2/8 | 

اولین جلسۀ شورای بین المللی شدن دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه، معاونان و رؤسای دانشکده ها، مدیران بین الملل، روابط عمومی و حراست روز سه­شنبه 95/1/31 ساعت 10 صبح در دفتر ریاست دانشگاه در تهران برگزار گردید.

 در آغاز دکتر کریمی مدیر دفتر همکاریهای علمی بین المللی به اختصار برنامه های راهبردی دانشگاه در حوزۀ بین الملل و شاخص­های اهداف توسعه ی همکاری­های علمی بین المللی را تشریح کردند و توضیحاتی در خصوص توافق وزارت امور خارجه با اتحادیه ی اروپا بویژه برنامه های مشترک در حوزه های آموزشی و پژوهشی ارائه دادند. در ادامه ایشان اظهار داشتند که هم اکنون تعداد 105 تن از استادان دانشگاه مدرک دکتری خود را از خارج کشور اخذ نموده اند و باید از این زمینه و توانمندی آنان برای انتخاب نمایندگانی برای ایجاد ارتباط با کشورهای مختلف استفاده کنیم.

در ادامه ی جلسه، آقای دکتر سبحان اللهی رئیس دانشگاه ضمن استقبال از برنامه های بین الملل، تهیه ی نقشه ی راه و حرکت در جهت برنامه های راهبردی، خواستار کاربردی شدن و مشخص شدن وظایف هر حوزه برای سرعت بخشیدن به توسعه ی تعاملات بین المللی شدند. ایشان در ادامه اظهار داشتند نامه­ای از سوی وزیر علوم به دانشگاه ها ارسال شده و در آن، توسعه ی همکاری های علمی بین المللی  به عنوان یکی از محورهای مهم و تأثیرگذار در اعتبار و ارتقای رتبه ی علمی دانشگاه و شاخص مهمی در کسب بودجه معرفی شده است.

در پایان جلسه و پس از دریافت نظرها و پیشنهادهای اعضای محترم شورا، تصمیمات زیر گرفته شد:

1. مقرر شد کشورهای حوزه ی نفوذ و استراتژیک با کارشناسی دفتر همکاری های علمی بین المللی مشخص شود.

2. مقرر شد در خصوص بورس های اتحادیه ی اروپا اطلاع رسانی کامل به استادان و دانشجویان انجام پذیرد.

3 ـ مقرر شد هماهنگ کننده ی کشورها با هماهنگی دانشکده ها و دفتر همکاری ها انتخاب شوند.

4. مقرر شد چگونگی حمایت و پشتیبانی مالی دعوت از استادان و کارشناسان خارجی با هماهنگی معاونت­های پژوهشی و  مالی اداری و توسعه ی منابع مشخص و در جلسه ی هیأت رئیسه در باره ی آن تصمیم­گیری شود.

5. مقرر شد نحوه ی حمایت از استادان مشاور و راهنمای خارجی دانشجویان ارشد و دکتری برای تصمیم گیری به هیات رئیسه دانشگاه ارجاع شود.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 6119 بار   |   دفعات چاپ: 700 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر